måndag 22 april 2013

vår och vårkänslor....


Mosippa 21/4-13

God måndag ute i cyberrymden och den riktiga världen.. Hoppas ni alla hade en härlig helg och kunde njuta av det fantastiska vårvädret. Själv hade vi en kreativ vårstädar dag ute i trädgården. Maken snickrade lite på huset (efter fönsterbyten i vintras då köket gjordes,) och jag rensade land och konstaterade att vi måste köpa barkmull. Det blir sååå snyggt att lägga i landet när man rensat. Sen är det en vinning i det oxå, att slippa rensa så ofta.....


Brädor m bla, krokar för nycklar på G... kanske blir det med ljushållare oxå...

Ja pysslet går i väldigt sakta tempo. Tänkte att jag måste ta tag i en hel del oavslutade projekt, som dessa brädor som legat länge. och armbanden jag virkat måste sys färdigt... det kommer ju  en marknadssäsong nu så det gäller att vara lite förberedd.  Sedan ska jag ta tag i städandet av pysselrummet.. och sedan ska ju loppisen öppnas så småningom.. där måste med städas och fixas.. men jobb och en konfirmand i huset gör att helgerna inte riktigt räcker till, för det är ju så att vi glider in i jordbrukets mest intensiva fas nu oxå, vårbruket.... det måste hinnas med i första hand. Men vi får se, hoppas ni har tålamod, det ska visst vara en dygd ;) Men visst är det så att i takt med solens strålar börjar värma upp naturen så kommer vårkänslorna och viljan göra en massa saker oxå..
Så om jag ska hinna med någonting denna veckan så får jag väl sluta skriva nu.. Ha en supervecka alla därute..
Tusenkramar, Mia.
ännu ett projekt som ska avslutas....



2 kommentarer:

  1. Åh så vackra armband. Verkligen härligt med våren nu och visst längtar vi tills lillstugans loppis öppnar igen;) Men känn ingen press, vi tar det när ni hinner.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Härliga armband
    ha en bra start på veckan och vi hoppas på bra väder
    kram Rosa

    SvaraRadera