torsdag 3 januari 2013

2013....

Ull från Nepal

God hjärtlig fortsättning på 2013! hoppas att ni hade ett gott slut och ett gott nyårsfirande alla därute. Här blev det en lugn och alldeles perfekt nyårsfirande. Jag och maken lagade oxfilé till middag och barnen hade önskat taco. Sedan kollade vi på film på tv´n och när själva tolvslaget närmade sig, så tittade vi på varandra och orkade inte öppna vår kylda bubbel att skåla i, så skålen blev i Kalle sprätt/kiwiläsk...;))) såååå skönt att vakna och veta att barnen hade en bra nyår, och således vi. Alltför många barn har tyvärr upplevt alkoholens fasor under denna helgen..men den diskussionen tar vi vid ett senare tillfälle, för är det något jag samhällsengagemang jag har så är detta en av dom....
Jag har konstaterat att jag inte är någon `typisk`bloggare.. utan jag gör inlägg lite då och då, vilket passar mig bra egentligen eftersom min tid ( liksom så många andras) fylls av jobb och familjeliv. Däremellan ska det ju fyllas av en massa annat oxå.. såsom pyssel!!;) därav bilden ovan..
Var i Ullared för ett tag sedan och passade då på att gå in i Panduros shop där nere, och fyndade lite kulor/pärlor/bollar gjorda i ull från Nepal, likaså snören ( eller vad man ska kalla de).
Genast ville jag göra pyssel! bild på det färdiga resultatet kommer senare...men kan säga att jag blev nöjd, och dottern likaså...
Nu ska jag ge mig in i duschen för ett jobbpass väntar i em. och jag jobbar natten så känns som man har lite att göra innan man lämnar hemmets lugna vrå. Ha en fantastiskt bra torsdag.
Tusenkramar, Mia.
Norrgårdens egen design... inom kort kommer utförsäljning på en hel del saker därifrån....håll ögonen öppna!

4 kommentarer:

  1. Hej min vän. Nu längtar jag snart ihjäl mig efter dig;) pärlorna är helt fantastiska och sådana härliga färger. Det är något med våren som gör att man längtar efter just färger;) (ja enligt mig är det vår nu;)

    Hoppas du har en fantastisk jobbdag och snart ses vi;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Hej och god fortsättning på nya året...och jättetack för burken och alla fina saker i ..jag blev så glad ..den är så fin.
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Precis som ni så hade vi en lugn nyår, bara jag, maken och barnen. Klockan 12 skålade vi i julmust och sedan gick vi och la oss.
    Något mer vi har gemensamt är att jag också bara bloggar när jag har något att blogga om vilket gör att det kan dröja några dagar emellan.
    Fina kulor och snören, det ska bli spännande att se vad det blev av dom.
    Ha en bra dag! Linda

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska dej en bra start på nya veckan!!
    Kram från Bia;))

    SvaraRadera