torsdag 4 oktober 2012

färdigputsat......

Underbar hitteflaska från tidigt 1900-tal!

vacker putsad vägg....
Ja så har snart en vecka gått igen.. och inte kan jag visa i bild hur allt framskrider med elen... det är mycket jobb som aldrig syns på utsidan och som man inte tänker på när man trycker på knappen till lyset.Det ska liksom bara fungera... men riktigt så enkelt är det inte.. grupper..spänning och kopplingar.. många ord är det och alla ska de ta hänsyn till varandra.
Ni får hålla till godo med bilden på den vackra glasflaskan jag fann ute i jorden bakom vår verkstad.. där har tydligen varit ett gammalt avskräde sedan mitten/slutet på 1800-talet! hur vet jag nu det?? jo för där har jag, i samband när min make grävde med grävmaskinen där bakom , hittat kedjor och andra metalldelar som man säkert kan säga är gjorda under den tiden....Flaskan är präglad med texten.. Fruktsalt-samarin...och är hel!! inte ett endaste litet nagg!.. kanske får den flytta in i vårt nya kök när det är färdigt... den står förresten på vårt underbara huggna panel som ska vitmålas och vara liggande i matvrå-delen. Den andra bilden ser ni själva vad det är... visst blir den lite grova ruffiga ytan vacker!! den ska med vitmålas... visst kan ni se hur vacker just den väggen kommer bli... nu ska jag ge mig ut i regnet och plocka upp vår potatis...och rapporteringen kommer förmodligen inte bli förren på sönd/månd. för nu stundar en arbetshelg för mig då jag inte är föräldraledig längre... ha en underbar hösthelg alla därute... och förresten!!! på måndag hoppas vi att det smäller;))))))
färdigputsad vägg i sin helhet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar