måndag 22 oktober 2012

råspont,väggar och CbA.....

glespanel och råspont på plats...
Japp! så var det på G snart igen.. Imorgon (läs tisdag) kommer snickarkillarna igen och ska sätta färdigt råsponten på väggarna. Sedan kommer det en firma på Torsdag och blåser in isolering i tak och väggar..Efter det är det dags för snickarna igen att sätta vårt tak!!! och om en och en halv vecka kommer vårt kök!!! oj! nu börjar man ana att det är något på G! tänk, till jul har jag ett nytt kök! ja det kommer kanske vara en del småfix kvar att göra då, men det kommer att vara helt funktionsdugligt, säger min man i alla fall...under tiden ska jag skaffa olja och färg till timmervägg respektive den murade väggen med vinstället i. och självklart kommer den att bli vit;) oljan ska jag teststryka på en bit timmerstock som vi sparat..en bit av allt virke/timmer som JAG begärt att ska sparas, för pysseländamål. Det för mig in på CbA-ChoicesbyAnnie, vilket är min kära pysselloppishälfts nya varunamn.. Ni kan följa henne på bloggen som länkas i höger-spalten. Men även här inne  kommer en del av alla hennes underbara alster att visas.. och om man är intresserad av att köpa något är det som vanligt bara att maila eller skriva ett inlägg/kommentar här oxå.
Och ni vet väl att lillstugans loppis finns på Facebook oxå! även där kan man se en del alster som CbA och Norrgårdens Design har till salu.. tänk på att det är bra att vara ute i god tid till jul...ha nu en härlig måndagskväll, det som nu är kvar av den.. det tänker jag, kanske till och med tar mig lite tid till pyssel framför tv´n. god kväll alla därute!
Underbara Ljusstakar för värmeljus!

snart är det advent! passa på att köpa en annorlunda ljusstake som du garanterat är ensam om!

Färdiginslaget! bara att fylla paketet med innehållet! .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar