måndag 29 oktober 2012

alldeles uppåt väggarna......

en peak på taket och vitt nytt möter brunt gammalt

den underbara timmerpanelen!

Adventsljusstake med olika ljustips.....
God måndagskväll på er alla därute i vårt avlånga land...Här på Norrgården framskrider köksbyggandet. Inte utan att man känner att det frestar på nerverna lite.. inte minst märkte jag det när de var här och sprutade in cellulosa i väggar och tak i köket! men herre gud!! gissa om det dammade överallt..och då menar jag verkligen ÖVERALLT!!! byggdammet som hittills varit stod sig rätt slätt mot detta damm som inte gick att fösa ihop med en hand ens en gång! det bara virvlade runt och i små små partiklar!! men nu är det gjort och idag var snickarkillarna här och snickrade färdigt takpanelen, vår "timmerväggspanel" och i morgon kommer de för att sätta pärlspontsskivorna... åhh! det blir såååå snyggt.. här kommer ett par bilder så ni kan ana hur snyggt det kommer att bli. Och på torsdag kommer leveransen av vårt kök, inte bänkskivorna dock, men de är på G och är ju inte det som kommer att sättas först.. Gipsskivor ska upp på väggen där kyl/frys ska stå och även då på diskbänkssidan, där även ugn och micro kommer att vara.. måste få tummen ur och kolla/beställa kakel oxå.. men det är ju ett nöjsamt uppdrag. nu ska jag återgå till mitt julpysslande.. har en hel del på G... vi har ju en tanke om en ev. julmarknad på lillstugans loppis..tänk snö, ute, marknadsstånd, pyssel , eldar som brinner, korvgrillning, glögg och pepparkakor och tomtar!!! myyyys! få se om vi kan få till det... mmmm...måndagskramar till er alla vackra själar där ute!

1 kommentar:

  1. Åh du ljuvliga så vackert det kommer att bli och din adventsljusstake är helt underbar min vän. Ja klart vi måste fixa till den ljuvliga julmarknaden;)

    Önskar dig en härlig dag min vän

    SvaraRadera