onsdag 19 december 2012

golvvärme och tillbakaflytt...

spotarna på plats, och Vincent julbock vaktar vår fönstergran...
Hej på er... en lite snabb statusuppdatering är väl på sin plats. Ingenting har hunnits med som jag hade tänkt. Julafton närmar sig med stormande steg och julgodiset är inte gjort, julmaten..ja den är inhandlad till största delen i alla fall, städet... ja det är det si och så med... julklapparna.. hm... MEN julafton är det på måndag hur vi än vänder och vrider på klockan...
Idag, äntligen, har de dessutom varit här och kopplat in vår golvvärme! sååå skönt! känns redan ikväll att de inte är kalla längre! UNDERBART!
Och mitt i allt så får man sjuka barn.. jaja, det går över tills de gifter sig...
Ikväll har jag spacklat ovanför diskbänken för där har vi bestämt att det ska sitta en frostad glasskiva/härdad. Och så ska jag måla vitt bakom så att inte skarvarna från gipsskivorna syns eller skruv-huvudena. Ingen julpanik här inte...
Ok, våra små led-spotar i fönstersmygarna är på plats och de lyser, 2 av fönstren har fått gardinstänger, och gardiner SKA upp innan julafton. Det känns skönt;) Det känns oxå skönt att 'flytten' från tvättstugan har gått av stapeln.. sååå underbart! nu lagas ALL mat i köket. nu återstår bara att försöka få in sakerna som tidigare huserade i det gamla köket, in i skåp/lådor i det nya... känns som det kommer att bli lite svårt, får bli en ordentlig urrensning.. vilket kommer lillstugans loppis till del;) ni får väl se till våren...
Nu måste jag fortsätta att grejja... julpaniken ni vet....Ha det gott därute!
Tusenkramar,Mia.

Norrgårdens design , kanske passar de in i köket...

min lilla köks-tv på plats! och såklart Julprogram med Ernst!

julfåle ala' Norrgårdens Design.

5 kommentarer:

  1. Åh så fint det blir min vän. Ja även här är det fullt upp. Idag inleds barnens jul-ledighet och imorgon ska vi handla in all julmat innan jag börjar jobba. Sen jobbar jag hela helgen och vips så är det julafton;) Ska bli skönt;)

    Ta hand om dig min vän
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Härligt med golvvärme;))
    Tiden går fort....hoppas du hinner med allt...om inte så blir det jul ändå ;))
    Här kommer det att bloggas ända fram till dan före dan fniss...
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Kikar in som hastigast så här i julstöket, hihi...vill bara önska dej GOD JUL!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. GOD FORTSÄTNING PÅ JULEN TILL DEJ MED!!
    Kram bia

    SvaraRadera