måndag 3 december 2012

ljuslåda
Hej på er! jag är tillbaka! misstänker att ni har det precis som jag, bråda dagar, då det lackar mot jul...
Helgen flöt på med jobb och denna kvällen har jag ägnat åt möte med hembygdsföreningen. Nu tänkte jag inte göra något större inlägg ikväll, är alldeles för trött,men under morgondagen kommer det ett till i stället...
Hittade några små trälådor(trärena var de innan penseln) som hade agerat förpackning för länge sedan..har fått ta dem på ett företag som annars bara hade slängt dom...! ja ni förstår vad jag gick loss där! ett gäng har sedan legat och bara väntat på att bli remakade.. och ett av resultaten ser ni ovan... det kommer att finnas lite "färdigstylade" till salu på vår lilla julmarknad/event på lördag.. för den har ni väl inte missat att vi ska ha! LÖRDAG 8/12 kl; 12-17 JULMARKNAD/MYS på LILLSTUGAN
Välkomna !
håller på att ladda med glögg, pepparkakor och korv, utöver pysslandet och i ordningsställandet så klart.. ganska mycket att göra så...Har ju fått en önskan om idé eller snarare ett uppvisande av min adventsljusstake.. men jag är ledsen, i stunden skrivande har jag tyvärr inte lyckats att "sno" ihop någon.. men lovar att det kommer under morgondagen det oxå....en endaste julstjärna har kommit upp, och då lite provisoriskt såklart i köket...
I går invigde vi dock den nya spisen!!!!grannen kom och min händige make kopplade el för fulla muggar.. och vips!!! då var det en fungerande induktionshäll!!! varm glögg på 4 sekunder!.... så vi invigde köksön med glögg, sittandes på barstolarna och i det mysiga lampskenet och pratade! såååå härligt! man känner verkligen att detta kommer utan tvekan att bli vårt hjärta i huset! här kommer några bilder till, väl mött så "ses" vi i morgon... sov gott! det kommer jag med all säkerhet att göra.. tusenkramar, Mia.
klart man dricker HV-glögg(alkoholfri) Och för den observante, köksfläkt på plats OCH igång....

två vackra oljemålningar... behålla dem som de är eller måla ramarna vita.. det är frågan... 

det enda julpyntandet på Norrgården än så länge....

5 kommentarer:

  1. Oj vilken härlig köks ö du har....själv har jag satt ett litet gammalt slagbord mitt i köket,hihi..som är överfyllt med saker...sån är jag ,fniss...
    Ha de gott i kylan!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Har precis hittat hit, vad mycket fint du gör!! Och vilket härligt kök ni får, det ser superfint ut!! Kommer definitivt att kika in här igen!
    Hoppas att vi ses på fredag, kram Cathrine

    SvaraRadera
  3. Det ser helt fantastiskt ut min vän. Lääääängtar tills i helgen då jag får se både köket och dig;)

    Ta hand om dig min vän
    Kramar i massor
    Annie

    SvaraRadera
  4. Du har en till sak att hämta hos mig vännen;)
    Tack för igår och stort tack för alla gåvor;)

    puss
    Annie

    SvaraRadera