tisdag 11 december 2012

snart nalkas Lucia........

fönstersmygarna börjar bli vita
Hej Tisdagsfolket... en liten av-rapportering så här lite sent på tisdagskvällen är väl på sin plats.
Nu börjar fönstersmygarna ta form..eller rättare sagt ta färg. Grundade och sandpapprade håller de i skrivandets stund på att strykas igen. Får se huruvida det räcker med en gång eller om det behövs ytterligare en gång till.
Nu stundar Lucia och vi har ett ganska hektiskt program fram till jul. I morgon är det julmys på dagis,torsdag är det Luciafirande i skolan, Fredag är det scouternas årliga lucia firande på kvällen och min 'lille' son fyller 12 år!!! sedan jobbar jag natt på torsd. och lö/ sö dag.. PUH! Jobbar månd och ett natt pass till nästa vecka..men sedan är det JUL!!! åh vad det ska bli härligt med ledigt med maken!!!!under dessa intensiva dagar ska jag att 'peta' in lite julmysiga bilder...  tänker åtminstone försöka att ta mig den tiden. Dessutom har jag ju ett par award-frågor att svara på...men det kommer under nästa inlägg...
Idag har jag varit på julbord med arbetskamraterna.. mkt trevligt. och väldigt gott. Maten kom från Hofsnäs herrgård. Kan verkligen rekommendera det. Snart är man väl dock trött på julmaten är jag rädd. I år ska vi ju åter ha familjejulen hemma hos oss, det ska bli skönt att slippa ge sig iväg med ungarna. De kan bara 'få vara' och ha en lugn och skön julafton.. för visst är det så att julen är mysig, men jag tycker nog att det ska vara mest mys för barnen, så de kan få med sig en 'go' känsla om familjejulmys i vuxen ålder. Vi har faktiskt fuskat med lite julklappar redan.. vi har köpt olika gåvor på UNICEF, vilket jag starkt rekommenderar. Gå in på www.unicef.se och kolla,finns massor av olika saker man kan "köpa" och ge som julgåva...ett mycket bra sätt att försöka minimera vårt ohämmade konsumtionssamhälle, och vårt enorma sopberg som bara växer.. gör skillnad för ett annat liv i stället. Om man nu ändå vill köpa och slå in något paket, då kan man ju välja eco - wrapping, kolla in Annie med bloggen www.husetnummer10.blogspot.se om ni är intresserade.
Nu känner jag att det är dax att runda av.. sitter nästan och nickar till ju!
önskar eder alla en fröjdefull natt. och här kommer några bilder.. PoK, Mia.
min vackra 'fönstergran' dekorerad med underbara Annies gåva till mig, prismor med fin spets.

ännu en underbar present från Annie.. TACK sååå underbar! och vilken verklighetstrogen form!!!

2 kommentarer:

  1. Vad mycket fint du visar!! Och din adventsljusstake är jättefin, TACK <3

    SvaraRadera
  2. Gullig fönstergran !
    Tror inte vi har nån gran i år...jag har fyra dikesgranar i stället...vi är inte hemma på julafton...och sen brukar jag vara less på granen...
    Hoppas du får en fin Lucia i morgon !!
    Kram kram

    SvaraRadera