onsdag 12 december 2012

Naturens fenomen och datorns egna liv........!!!, Mia.


Ett Halo... ett fantastiskt fenomen jag fick förmånen att skåda idag...

mina älskade köksknoppar på plats!
Godkväll i alla hem därute... hoppas ni har haft en bra dag. Själv har jag varit ledig, och fixat en massa ärenden plus julmys på dagis. De är sååå söta ungarna när de ska sjunga och stå framför oss alla föräldrar...fast min lilla pepparkaka ville hellre vara hos oss(1,5 år)...
Idag hämtade jag ut ett efterlängtat paket med knopparna som jag beställt till köksluckorna. Och gissa om jag blev glad när jag fick se dom i verkligheten! gillar dom skarpt! superfin kontrast till handtagen i rostfritt som är på alla lådorna.. Ännu gladare blev jag när min darling satte upp alla knopparna oxå..sååå bra!!! Nu är dessutom diskbänken hemkommen och satt på plats, diskmaskinen hjälpte min son (14 år) sin far att bära in...( hm..vill gärna visa mamma vilken 'man' han håller på att bli;))) hihihi!)...så nu är den på plats oxå. nu väntar vi bara på att kranen till diskbänken ska komma så klan rörmokaren komma och installera allt... vad skönt det ska bli med golvvärme!!!
När jag så var på väg att fixa alla ärendena så möttes jag efter en stunds bilkörning av något jag aldrig sett förut, ett Halo!!! jag vet att min vapensyster Annie såg ett hon med för ett litet tag sedan.. så helt fantastiskt!!! vackert!!! jag var tvungen att stanna bilen och kliva ur för att fota det! bilden bjuder jag på i toppen...hoppas att ni någon gång får uppleva detta.
Sedan var det ju det där med att fixa in bilderna på de awarderna jag fått av huset nummer 10.
Hmmm... jag får det INTE att funka... så jag skjuter på inlägget om de och svaren på frågorna likaså...hoppas ni har överseende med en bloggnovis som mig...
Nähepp! nu är jag trötter! jag tänker runda av här och sedan röra mig emot de övre regionerna i detta hus, närmare bestämt till min sköna säng... God natt därute och sov gott... Hoppas ni alla får en härlig, trevlig och vacker Lucia i morgon. Tusenkramar till er alla, Mia.
julen håller på att flytta in i det Anderssonska residenset;)))

3 kommentarer:

  1. Så vackert fenomen, men man ska passa sig för att titta för länge in i den för sen ser man röda prickar framför ögonen i flera timmar;) Så vackert det kommer bli hemma hos er. Knopparna var fantastiska. (när du ska flytta en bild från en annan blogg så högerklickar du och tar kopiera bildwebbadress sen går du in där du överför bilder och där väljer du från en webbadress längst ner och sen kopierar du bara in adresssen och då ska bilden komma upp) Önskar dig en ljuvlig lucia min vän
    Kramar i massor
    Annie

    SvaraRadera
  2. Vackert ha en bra Luciakväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Snygga dörrknoppar...passar bra !
    Önskar dej en fin o mysig kväll...oj vad tiden går kl är redan halv åtta...nu måste jag lämna datorn :))
    Kram Bia

    SvaraRadera