torsdag 29 november 2012

Torsdag.....

Så är det då torsdag igen.. en vecka springer iväg så enormt fort.. fast det är ju lika för alla, tiden alltså..
Här startade vi veckan med de enormt duktiga killarna som jobbat hårt med vårt kök från starten. De har nu gjort sitt här och maken tar över.. men måste ge dom en stooor eloge för deras insats och tålamod då jag har kommit med mina frågor osv... eftersom jag jobbar som jag gör så har jag tillbringat väldigt mycket tid hemma då de har varit här.
Nu kommer det lite uppdatering av köksmonteringen.. och givetvis kommer det lite andra, förhoppningsvis inspirerande bilder på en del pyssel som håller på att färdigställas till den 8é. Ett par återbrukspyssel kommer  att redovisas i ett par steg  och även en påminnelse om att loppisen är öppen denna dag. Lördag 8 dec. kl;12-17.  Jag inleder min jobbhelg i morgon (fredag) och kan därför inte lova när nästa uppdatering sker. Här kommer bilderna.. väl mött och ha en bra torsdag.. Kramar,Mia.
en kasserad skärbräda kan bli.........

panel ska sättas'bakom' kyl och frys. en naturlig hylla...

vy in i köket där man kan se där den gamla murstocken varit framme.. nu är där skåp bla.

...till en griffeltavla!

6 kommentarer:

  1. Smart återanvändning
    mailar min adress till dig idag
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Det blir nog jätte bra när det är klart...vad spännande!
    Här pysslas det för fullt...har också hunnit med att färga håret idag, fniss...härligt att ha det gjort innan jul :))
    Ha det så bra på jobbet!!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Vad fiffigt med skärbrädan, har en här med som sjunger på sista versen... Men den är mindre, så jag vet inte vad den kan bli för nåt ;-) Tur jag har min fasters man som gör nya! Nu flyttar ni väl in i köket närsomhelst? Kram

    SvaraRadera
  4. Förresten, du ville ju ha tips på vad man vill se här på bloggen och nu är jag nyfiken på ditt adventspynt... Hur ser din adventsljusstake ut tex? Jag behöver lite inspiration :-) Kram igen

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga du det ser helt fantastiskt ut;) snart ses vi igen och det kommer bli helt fantastiskt;) massa kramar

    SvaraRadera
  6. Kul att ha hittat till dig också! Så smart att återanvända skärbrädan som du gjort, verkligen fiffigt!
    Köket ser ut att bli jättefint, verkligen just och fräscht! Det är kul att renovera även om det är mycket jobb:-)
    Ha en fin vecka
    kram Anneli

    SvaraRadera