onsdag 21 november 2012

MITT VACKRA GOLV!!!



God kväll! här kommer bilderna på mitt älskade golv som jag lovat! jag låter de tala för sig själv och tänker inte lägga till några bildtexter. Det är dock svårt att återge färg och känsla i bild, men 'trä'golvet ser ut som det är behandlat med järnvitriol, dvs en grånad ton, som blev på de gamla  torpen förr av väder och vind,  långt innan de kom på den röda falufärgen....och sen skulle ni känna hur det känns att gå barfota på golvet... ett varmt och skönt golv, med ådring som känns trots att det inte är riktigt trägolv. helt underbart! och det blev en snygg fog mellan de båda golven. Jag kommer att lägga mig väldigt nöjd och glad Ikväll. Min käre man har oxå skruvat ihop nästan alla skåp till köket, och på måndag kommer snickarna och sätter upp hela köket! att det skulle gå såååå fort, hade jag ingen aning om. Men min livspartner har koll på läget. Själv förlorar jag mig i arbetet med att tillverka saker till julmyset den 8'e. Ni missar väl inte det eventet.!!!
 Nu säger jag tack och godnatt efter en lång dag. I morgon blir det inget inlägg för jag kommer att jobba mellan 9.30-20 och då är jag rätt matt efteråt. Men på fredag så hörs vi här igen.
Ps. Jag måste hälsa nya läsare välkomna! jag är jätteglad att ni hittat hit! hoppas ni kommer att fortsätta komma och att ni blir fler. Lämna gärna  en kommentar om hur ni tycker att det ser ut här på bloggen , eller om ni tycker att ni saknar något.. jag är ju ingen van bloggare, och tar tacksamt emot tips.  Sov så gott därute... Kramar, Mia.

2 kommentarer:

  1. Åååååå vilket otroligt vackert golv min vän, ser så fram emot att få se det i verklihgeten;) Längtar tills vi ses igen;)

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dig en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera