måndag 19 november 2012

Nästan helt golvad....

mörkgrått med brunt inslag
Ja, Inte helt men nästan.. klinkergolvet är lagt! visst kommer det att bli snyggt!? jag är supernöjd. I morgon bitti kommer det att fogas med en mörkgrå fog, liknande den som finns i hallen, vilket gör att golvet i hallen går över i en mjuk övergång till färgen på köksgolvet..
När vi skulle bestämma golv träffades vi på makens lunchrast, och det hela tog ca. 30 min. sedan var vi övertygade och hade bestämt oss . Det kommer att visa sig slutgiltigt på onsdag om vi valde rätt. Det tror jag förstås att vi gjort... tänk, inte ett tjafs om huruvida det ska se ut i köket..förutom en sak..och det var om spotarnas vara eller icke vara i taket.. Maken sa inbyggda, jag sa nej.. vill ha möjlighet att byta ljuskällor/lampor om andan skulle falla på... dealade med honom om annat så det blev som jag ville i den frågan.fniss!!!känns bra!
I morgon blir det äntligen tisdag! och inte vilken tisdag som helst, det är dags för två pysselsjälar att få utbyta energier, ge och ta ideer,dricka kaffe och tjattra! och inte minst PYSSLA!.. det är så det ofta går till när det blir nya alster i tillverkning/remaking på Norrgårdens Design och CbA. Här kommer ytterligare lite bilder att se på vårt golv. Ha en underbar vecka alla därute! det ska jag försöka ha, och tänk på en sak... var rädda om varandra...vi lever inte bara en gång utan vi lever varje dag...men vi dör bara en gång... kram, Mia.
en del klar, bara resten kvar....

nya alster på G ..hittat en del tråkiga ramar på loppis...

läslampa på gång oxå;) vitsigt va!?


2 kommentarer:

  1. Golvet är helt fantastiskt;) ska bli så roligt att få se det i verkligheten snart men allra roligast ska det bli att få se dig i verkligheten;) Längtar efter dig;) Kramar i massor och ses snart;)

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt golv och charmig lampfot
    kram Rosa

    SvaraRadera