tisdag 27 november 2012

Och det varde ljus..eller..Jag ser ljuset....

God Tisdags-eftermiddag, för god, det kan man verkligen kalla den. Och hur menar du då, tänker ni... Jo den är god på flera olika sätt. Snickarkillarna  är här och hänger köksskåp.. Jag ska äta potatismos och hemmagjord korv till middag.. Kaffet har intagits både på morgonen och nu på em.. Jag är lycklig över att jag har ett gott liv.. ja den där lista kan göras oändligt lång.. apropå tacksamhetslistor.. Kika in hos min andra  pysselloppishälft Annie på, www.husetnummer10.blogspot.se, och häng med på hennes listor och annat kul.
Idag ska jag åka på föräldramöte och två av barnen gå på scouterna. Det är fantastiskt roligt att barnen har aktiviteter, men ibland känner man att man inte orkar att köra!! men det visste vi ju innan vi flyttade hit till landet... så det är bara att bita ihop  och vänta tills anfallet går över, eller de flyttar hemifrån, hihihihihi!
ser ni förändringen??

Jag ser LJUSET!!!

Tänkte ni ville se ytterligare ett loppisfynd, kostade bara 9:-!!! och jag blev förälskad direkt! undrar om inte det ska få bli en paradhanduk...men om ni har några bättre ideer så lämna gärna ert fotavtryck här hos mig. I övrigt finner ni ju lite bilder på köket in progress. Förresten... dagens rubrik förstår ni när ni ser bilderna... och det är tack vare min händige make som jag ser ljuset...
Underbart barnlakan!
Liten tavla där jag fixat till den fula ramen.....
Det var allt för idag. Om jag hinner så kommer en summering i morgon igen. Här råder ju bråda tider då det ska till att bli julmarknad och julöppet på lillstugans loppis!  Ni har väl inte missat det eventet! Den 8 Dec. kl: 12-17 är det öppet, och både Norrgårdens Design och CbA kommer ha sitt lilla marknadsstånd uppe, glögg kommer serveras och man kommer kunna köpa sig en korv att grilla över våra eldkorgar. VÄLKOMNA! Ha nu en mysig tisdagskväll alla, kramar därute.Mia

2 kommentarer:

  1. Vad fin tavlan blev som du fixade till...tänk vad snyggt med några liknande på rad på väggen...
    Nu har jag pyntat klart för idag....och det hanns inte med så mycket heller, fniss...får fortsätta i morgon...men visst ja då skulle jag ju in till stan...jaja...det kommer väl fler dar :))))
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Blir jättebra i köket
    fin tavla
    kram Rosa

    SvaraRadera