onsdag 21 november 2012

I väntans tider.....

God onsdags-middag på er därute--- ja här går jag i väntans tider.. och då menar jag INTE att jag är gravid. Näe, 5 barn räcker gott, utan det är golvmästaren jag väntar på. De hade ett annat uppdrag de skulle slutföra innan de kom hit idag. Men de har ändå lovat att golvet blir färdigt idag. SKÖNT! har längtat så efter att få börja städa lite.. slippa det där hemska dammet som blir utav en byggarbetsplats. Men i väntan på att han ska komma, och den lilla damen sover, så har jag kunnat skapa lite alster i pysselrummet. Jag har förberett tavlor genom att måla och limma, jag har förberett trä-tags som jag har målat och stämplat, och jag har sytt ljuspåsar, och en provpåse till de svenska juläpplena! mmm.. Ingrid marie är min favorit. vilken är eran???Här kommer en förebild innan golvet är lagt och fullständigt komplett. Och en bild på lite pyssel.. håll tillgodo till ikväll. Det kommer bli ett sent inslag då vi har aktiva barn som har aktiviteter på schemat idag.
Kram på er så länge....
före bild m klinkergolvet synligt oxå

ljuspåsar och fruktpåse... tavla på G...

trätags

2 kommentarer:

  1. Åh förstår att du längtar, jag längtar ju med tills jag får se det;) Härliga saker du tillverkat som vanligt;) Du glömmer väl inte av att kolla om du har några påspåsar;)

    Här har kreativitetens lampa lyst och artikeln är inlämnad för en första granskning får se vad de säger;)

    Massa kramar på dig min vän
    Annie

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att renovera, men det är stökigt medan man håller på....men när det är klart, känner man sig så nöjd. Vi har börjat idag att måla en vägg vit i källarvåningen...så jag har det jag gör framöver...pyntet ska ju också fram...
    Kram

    SvaraRadera